۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶

محبی در گفتگو با مهر:

تایید 8 کاندیدای ریاست جمهوری به معنای نفی بقیه نیست/ دولت آینده به معیشت مردم توجه کند

تایید 8 کاندیدای ریاست جمهوری به معنای نفی بقیه نیست/ دولت آینده به معیشت مردم توجه کند

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران و عضو فراکسیون مدیریت خدمات شهری مجلس نهم گفت: انتخاب 8 کاندیدای قطعی به معنای نفی بقیه نیست و دولت آینده باید به بحث معیشتی مردم توجه ویژه کند.

محمد ابراهیم محبی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتخابات در واقع تبلور اراده و عزم ملی ملت ایران برای اداره جامعه و در واقع نشان دادن قابلیت ها و توانایی های یک ملت برای رسیدن به آرمان های آنان است.

وی افزود: در طول حیات انقلاب اسلامی به طور متوسط سالی یک انتخابات در ایران اسلامی برگزار می شود و نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران بر پایه انتخاب و آرا مردم اداره شده و روز به روز در حال نو شدن و بالندگی است.

محبی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان" سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی " گفت: مطلع حماسه سیاسی همین انتخابات پیش رو بوده و انشالله و با حضور مردم ایران چون دیگر سنوات شاهد خلق حماسه ای بی نظیر خواهیم بود.

نماینده مردم سنقر در مجلس نهم در خصوص انتخاب فرد اصلح برای سمت ریاست جمهوری گفت: هم اکنون از سوی شورای نگهبان 8 نفر برای حضور در عرصه  ریاست جمهوری معرفی و تایید  صلاحیت شده اند و این انتخاب شورای نگهبان براساس آرای اعضا و مُر قوانین بوده است.

وی افزود: انتخاب این 8 تن از میان ثبت نام شدگانی که هریک به نوبه خود انگیزه هایی برای حضور در این جایگاه داشتند، تنها براساس آرا و مُر قوانین بوده و این به معنای نفی بقیه افراد نیست.

محبی، مدیرترین، تواناترین و با برنامه ترین فرد را شایسته انتخاب در کسوت ریاست جمهوری دانست و گفت: علاوه بر شاخصه های عمومی و فردی و هم چنین موارد ذکر شده برنامه محوری در راستای مسائل، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید از مهمترین ملاک های انتخاب کاندیداها برای ریاست جمهوری باشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون ملت ایران در شرایطی به سر می برد که در داخل دچار مشکلاتی چون بیکاری و گرانی و در خارج از سوی دشمنان تحت فشار بوده لذا رئیس جمهور آینده باید توانایی مقابله با این تهدیدات و فشارها را داشته باشد.

وی تصریح کرد: دولت آینده باید برنامه محوری در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را مد نظر داشته و به بحث معیشت مردم توجهی ویژه کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخش دیگر انتخابات شورا را نشان از اراده جمعی در شهرها و روستاها دانست و گفت: با انتخاب افراد اصلح برای کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستا نشاط و حیات اجتماعی و سیاسی ای به پیکره جامعه منتقل می شود و انتخابات چه در سطح ملی و کلان و چه شهر و روستا نماد زندگی اجتماعی و پویایی ملت است.

محبی افزود: پایبندی به قوانین و عدم سرپیچی از آن چون موارد تبلیغات زود هنگام از ملاک های یک کاندیدای مناسب در انتخابات شوراها است.

وی ادامه داد: افراد انتخاب شده برای تکیه بر کرسی های شورا باید علاوه بر مشخصات عمومی مندرج در قانون اساسی، مبتنی بر نظام و ولایت فقیه و توانایی های فردی دارای توانایی مدیریت در خدمات ، مدیریت در ارائه خدمات شهری و روستایی و مدیریت کنترل اوضاع باشد.

محبی گفت: شاخص ترین نمونه فعالیت های شورا در حوزه شهرداری بوده و باید افرادی که از اوضاع منطقه و مشکلات آن شناخت دارند به این حوزه خطور و در رفع مشکلات اینچنینی راهکارهایی داشته باشند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان کرمانشاه در پایان، داشتن توانایی های فنی، مدیریتی و اشراف به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه را از مهمترین شاخص های فرد منتخب در شوراها برشمرد.
 

کد خبر 2061147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha